Abstrakty

Regulamin zgłaszania abstraktów zjazdowych na XXI Zjazd Polskiego Towarzystwa Anestezjologii i Intensywnej Terapii

§1. Wstęp

1. Regulamin określa zasady zgłaszania, oceny i akceptacji abstraktów zjazdowych na XXI Zjazd Polskiego Towarzystwa Anestezjologii i Intensywnej Terapii (zwany dalej Zjazdem).

2. Celem Zjazdu jest promocja badań naukowych w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii, medycyny okołooperacyjnej (w tym pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki), medycyny bólu i resuscytacji krążeniowo-oddechowej, wymiana wiedzy między specjalistami oraz integracja środowiska medycznego.

§2. Zgłaszanie abstraktów

1. Abstrakty mogą być zgłaszane przez indywidualnych badaczy lub zespoły badawcze.

2. Zgłoszenie wymaga przesłania abstraktu do 10 czerwca 2024 roku w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej Kongresu.

§3. Wymogi dotyczące abstraktów

1. Akceptowane będą abstrakty przedstawiające wyniki prac badawczych oraz opisy przypadków.

2. Akceptowane będą wyłącznie abstrakty przygotowane zgodnie z wytycznymi umieszczonymi na stronie internetowej Zjazdu.

3. Dopuszcza się przygotowanie abstraktu w języku polskim albo angielskim.

§4. Ocena abstraktów

1. Każdy zgłoszony abstrakt będzie oceniany przez co najmniej dwóch niezależnych recenzentów.

2. Recenzje są anonimowe.

3. Ocena będzie opierać się na nowatorstwie, znaczeniu dla dziedziny, ocenie zastosowanych metod, jasności prezentacji i spójności z tematyką Zjazdu.

§5. Akceptacja abstraktów

1. Autorzy zostaną poinformowani o wynikach recenzji nie później niż do dnia 31 lipca 2024 r.

2. W uzasadnionych przypadkach autorzy będą zobowiązani do wprowadzenia poprawek przed akceptacją abstraktów.

3. Zaakceptowane abstrakty będą prezentowane na sesjach plakatowych.

4. Od decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu abstraktu nie przysługuje odwołanie.

5. Warunkiem przyjęcia abstraktu do prezentacji jest uiszczenie kongresowej opłaty rejestracyjnej. Zakwalifikowane prace prezentowane będą przez osoby wskazane jako pierwsi autorzy, którym przysługuje zmniejszona opłata zjazdowa (kwoty jak w terminie do 30.04.2024 z zachowaniem poszczególnych grup). Organizatorzy nie pokrywają kosztów podróży ani zakwaterowania.

6. Szczegółowe wytyczne dotyczące przygotowania plakatów zostaną przekazane autorom po akceptacji abstraktów.

7. Każdy abstrakt będzie omawiany przez pierwszego autora przed przewodniczącymi danej sesji plakatowej i oceniany przez każdego z przewodniczących w skali 0-10.

8. 5 abstraktów z najwyższa oceną zostanie przedstawionych na sesji najlepszych abstraktów zjazdowych, która odbędzie się w ostatnim dniu Zjazdu.

9. Trzy najlepsze wystąpienia podczas sesji najlepszych abstraktów zjazdowych zostaną nagrodzone.

§6. Publikacja abstraktów

1. Abstrakty zaprezentowane na Zjeździe zostaną opublikowane w suplemencie czasopisma Anaesthesiology Intensive Therapy

2. Przesłanie abstraktu jest równoznaczne z udzieleniem zgody na jego publikację.

§7. Postanowienia końcowe

1. Komitet Organizacyjny Zjazdu ma prawo do rozstrzygania wszelkich wątpliwości związanych z regulaminem.

2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.

Wymogi Formalne dla Abstraktu

1. Zakres tematyczny

Abstrakt musi dotyczyć anestezjologii i intensywnej terapii, medycyny okołooperacyjnej (w tym pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki), medycyny bólu albo resuscytacji krążeniowo oddechowej.

2. Język

  • Abstrakty można składać w języku polskim lub angielskim.
  • W przypadku abstraktów w języku angielskim zaleca się korzystanie z brytyjskiej albo amerykańskiej wersji językowej.

3. Struktura

Abstrakt powinien być podzielony na następujące sekcje:

  • Tytuł: Krótki i zwięzły, odzwierciedlający główny temat pracy.
  • Autorzy: Pełne imiona i nazwiska oraz afiliacje wszystkich autorów. Osoba zgłaszająca pracę jest autorem korespondencyjnym.
  • Wstęp: Krótkie wprowadzenie do tematu badań.
  • Cel: Jasno zdefiniowany cel badań, a w przypadku abstraktów dotyczących prac badawczych hipoteza badawcza.
  • Metody: Opis zastosowanych metod.
  • Wyniki: Główne wyniki badań.
  • Wnioski: Krótkie podsumowanie i wnioski z badań.

W abstrakcie nie należy umieszczać rycin ani tabel. Zachęcamy do umieszczania rycin i tabel na plakacie. Abstrakt powinienem zawierać od trzech do pięciu pozycji bibliograficznych w formacie Index Medicus/NLM: (http://www.nlm.nih.gov/bsd/policy/cit_format.html)

4. Liczba słów

  • Abstrakt nie powinien przekraczać 300 słów (nie wliczając w to tytułu, nazwisk autorów, afiliacji oraz bibliografii).

5. Słowa kluczowe

Podaj od 3 do 5 słów kluczowych, które najlepiej opisują temat abstraktu.

6. Zgłoszenie

Abstrakt należy zgłosić za pomocą systemu zgłoszeniowego dostępnego na stronie Zjazdu.

Proszę upewnić się, że wszystkie wymagane pola w formularzu zgłoszeniowym zostały prawidłowo wypełnione.

7. Oświadczenie

Autor korespondencyjny oświadcza, że wszyscy autorzy zapoznali się z treścią abstraktu, akceptują jego treść oraz prezentację w czasie Zjazdu. Autor korespondencyjny potwierdza również, że uzyskał zgody współautorów na przekazanie ich danych organizatorom Zjazdu.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest VM Media Group sp. z o. o.  z siedzibą w Gdańsku (80-180), przy ul. Świętokrzyskiej 73;
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - e-mail: ochrona.danych@viamedica.pl, adres do korespondencji: ul. Świętokrzyska 73, 80–180 Gdańsk;
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych oraz w celu przedstawienia ofert handlowych Administratora oraz współpracujących z Administratorem podmiotów, aby zawrzeć i zrealizować umowę oraz wypełnić obowiązek prawny Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO;
  4. Odbiorcami danych mogą być podmioty niezbędne do zapewnienia prawidłowego działania usługi oraz podmioty z Grupy Via Medica;
  5. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego;
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych oraz w celu przedstawienia ofert handlowych lub przez okres trwania umowy, a po jego upływnie na czas niezbędny do realizacji nałożonych na Administratora obowiązków prawnych lub związanych z realizacją umowy;
  7. Pani/Pan posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  8. Pani/Pan posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  9. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych uniemożliwi realizowanie przez Administratora danych konkretnych usług, dla których te dane osobowe miały być zebrane;
  10. Pani/Pana dane mogę być profilowane indywidulanie, w oparciu o przekazane przez Panią/Pana dane w celu indywidualnego dopasowania ofert i usług Administratora;
  11. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie zgody. W związku z tym ma Pani/Pan prawo do wycofania zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać, wysyłając wiadomość e-mailową na adres: ochrona.danych@viamedica.pl lub listownie na adres Administratora Danych, ul. Świętokrzyska 73, 80–180 Gdańsk.
Copyrights © 2024 Via Medica